چرا یادگیری مجازی یک مزیت است؟



10 دلیل برتری یادگیری مجازی به یادگیری حضوری

1- دسترسی از هر مکان : کافیست دستگاه تلفن همراه، تبلت یا لپتاپ خود را به همراه داشته باشید تا از هر مکانی، منزل، محل کار یا سفر به کلاس مجازی خود متصل شوید.

2- صرفه جویی در وقت : شرکت در کلاسهای مجازی مستلزم ترک منزل و صرف زمان طولانی در ترافیک برای رسیدن به محل فیزیکی کلاسهای حضوری را ندارد. همچنین در روزهای آلوده و سرما و گرمای شدید، شرکت در کلاسهای مجازی بدون نیاز به ترک منزل مزیت بزرگی محسوب میشود.

3- صرفه جویی در هزینه : با توجه به عدم نیاز به حضور فیزیکی در مکانی خاص نیازی صرف هزینه رفت و آمد به کلاس نیست. علاوه بر این، شهریه شرکت در کلاسهای مجازی نسبت به کلاسهای حضوری پایین تر است.

4- پویایی و بازدهی بیشتر محتوی آموزشی دیجیتال در مقایسه با کتاب های آموزشی : محتوای آموزشی دیجیتال به دلیل بهره مندی از خاصیت مالتی مدیا( انواع فایل ها در قالب عکس، متن، فایل های تصویری و صوتی متنوع) به مراتب از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوراست و به  قطع و یقین فضای کلاس را  شاداب تر و پویاتر کرده و میزان علاقه و میل به توجه و  یادگیری را در مخاطب افزایش میدهد.

5- بالاتر بودن کیفیت ارائه مطالب آموزشی توسط مدرس: مدرسین کلاسهای مجازی به دلیل استفاده از محتوی آموزشی دیجیتال، از تنوع بسیار بالایی برای ارائه مطالب آموزشی برخوردار هستند و به همین دلیل مطالب آموزشی با کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با کلاسهای حضوری ارائه میگردند.

6- بالاتر بودن میانگین درصد یادگیری در کلاسهای مجازی : روشهای یادگیری با توجه به خصوصیات فردی و خلق و خوی افراد از تنوع بسیاری برخوردار است؛ به زبان ساده تر همه افراد به یک روش یاد نمیگیرند. تنوع مطالب ارائه شده توسط محتوی آموزشی دیجیتال مناسب نیازهای یادگیری افراد مختلف با روشهای یادگیری متنوع را برآورده میکند. لذا میانگین یاگیری در کلاسهای مجازی با محتوی آموزشی دیجیتال مناسب، در مقایسه با کلاسهای حضوری بالاتر است.

7- امکان بازبینی کلاسها در هر زمان و مکان : سرعت یادگیری و نیاز به تکرار مطالب آموزشی در افراد مختلف متفاوت است. کلاسهای مجازی با داشتن امکان بازبینی ویدیوهای ضبط شده کلاسها در هر ساعتی از شبانه روز، این امکان را به مخاطب میدهد تا یک جلسه آموزشی را حسب نیاز خود چندین بار بازبینی کند. همچنین در صورت غیبت در یک جلسه آموزشی، مخاطب میتواند با مشاهده ویدیو ضبط شده از کلاس برگزار شده بهره ببرد. 

8- کنترل کیفی و نظارت دقیق و منظم کارشناسان فنی و آموزشی بر تمامی جلسات : گروه کنترل کیفیت با در دست داشتن ویدیوهای ضبط شده ها کلاسها نظارتی دقیق بر عملکرد مدرسین و مخاطبین داشته و این امر به قطع و یقین در بهبود عملکرد سیستم آموزشی تاثیر بسزایی دارد.

9- امکان بارگزاری تکالیف و انواع فایل های آموزشی بر روی LMS( سیستم مدیریت یادگیری): بارگزاری تکالیف ، امکان دریافت تکالیف به صورت فایل های صوتی و تصویری و همچنین متن برخط، ارائه بازخورد به نحوه انجام تکالیف در طول دوره و همچنین بارگزاری انواع فایل های آموزشی از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد کلاسهای مجازی است.

10- امکان برگزاری آزمونهای آنلاین و ارائه ارزیابی عملکرد:  بر روی سیستم مدیریت یادگیری، امکان برگزاری آزمونهای آنلاین در انواع مختلف ( تستی و تشریحی ) متناسب با نیاز کلاس، امکان ثبت عملکرد مخاطب به صورت جلسه ای در دفتر نمره ،امکان ارانه انواع نظرسنجی و ارزیابی ارانه گزارش عملکرد مخاطب به صورت دوره ای در طول یک ترم وجود دارد.

_________________________________________________________________________________

نشانی: تهران، میدان آزادی، بزرگراه شهید لشکری، نرسیده به اکباتان، خیابان ریاحی، مجتمع آموزشی هما، کیش 14/39

09109946910 - 09209946910 - 44695346 - 44695345 

آخرین تغییر: سه‌شنبه، 7 مه 2024، 1:22